jump to navigation

KFC April 16, 2009

Posted by Yakuza in Uncategorized.
trackback
Baucer diskaun KFC dari Petronas

Baucer diskaun KFC dari Petronas

Semalam penulis bersama nenek pergi mengisi minyak di Petronas, sebanyak RM 30. Dan tiba-tiba penjaga pam tersebut memberi satu baucer diskaun KFC, tertera atas baucer tersebut, jimat 3 ringgit lebih untuk 5 ketul ayam dan 2 air.

Inilah yang dibuat oleh pihak yang tidak prihatin, KFC kan barang yang diboikot, tapi kita lihat sekarang, makin hebat promosi diadakan untuk produk yang diboikot ni. Penurunan harga terutama bagi KFC dan Mc Donald. Dan berita terbaru KFC Holdings mengeluarkan belanja sebanyak RM 32 juta untuk membuka cawangan KFC diseluruh negara sebanyak 40. Apa, tak cukup ke dengan cawangan-cawangan KFC selama ini?

Susah betul bagi orang melayu nak faham bahasa, tak reti-reti nak boikot. Tengoklah sama ada di KFC atau McD, majortinya adalah Melayu. Takada perasaan ke kat orang Palestin? Tak malu ke kat orang Barat, yang rata-ratanya ada yang boikot produk Yahudi…

Nak buat macam mana, kuncinya terletak pada kerajaan. Jika kerajaan tutup premis-premis tu, pasti la dah tak ada orang Malaysia makan produk Yahudi. Tapi oleh disebabkan saham syarikat tu dipegang oleh kroni-kroni mereka, nak buat macam mana…..

Comments»

1. BR - April 18, 2009

boikot KFC dan petronas… baru minyak pun harga trun lg…🙂 hehe


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: