jump to navigation

Croatian Rhapsody June 27, 2009

Posted by Yakuza in Catatan.
trackback
Maksim - Croatian Rhapsody

Maksim - Croatian Rhapsody

Alunan piano yang dimainkan oleh seorang warganegara Croatia telah menarik minat saya. Bagi saya, muzik yang dimainkan olehnya mampu meredakan serta menenangkan hati. Kadang-kadang boleh terleka juga.

Tajuknya ialah Croatian Rhapsody. Saya lihat klip video dia, ianya ialah

Maksim Mrvica

Maksim Mrvica

gabungan daripada alunan piano, gitar, biola, dan drum. Lagipun alatan muzik yang saya gemari ialah piano dan biola.

Maksim memang dikenali sebagai pemain piano profesional. Seingat saya dia pernah ditemuramah di dalam sebuah majalah tentang perjalanannya sewaktu ke Malaysia dan ke negeri Terengganu. Maksim memberitahu di Terengganu makanan kegemarannya ialah Satar.

Saya kagum melihat beliau main piano, jari jemarinya begitu laju. Dan saya sebenarnya lebih suka irama alatan muzik sahaja berbanding dengan lagu yang dinyanyikan.

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

